Thursday, September 26, 2013

LAPORAN KEJOHANAN MENEMBAK REMAJA KEBANGSAAN SIRKIT 1/2013, PULAU PINANG

Tarikh : 19 hingga 22 September 2013 
Tempat : Kelab menembak Pulau Pinang
Kehadiran : JLN, Pengurus, Atlet ( 8 Orang )
LAPORAN
Kejohanan Remaja Kebangsaan Sirkit 1/2013 telah diadakan pada 19 hingga 22 September 2013 yang lalu di Kelab Menembak Pulau Pinang dengan penyertaan 14 buah negeri dari seluruh Malaysia dan jumlah penyertaan daripada setiap negeri sebanyak 97 orang (50 orang bagi acara pistol dan 47 orang bagi acara rifle).

Pasukan Melaka telah menghantar seramai 8 orang peserta ( termasuk seorang Jurulatih Luar Negara ke kejohanan tersebut. Acara yang dipertandingkan ialah 10meter Air Pistol dan Air Rifle Individu dan Berpasukan.

Majlis perasmian dan penyampaian hadiah telah disampaikan oleh Pengarah Bahagian Pengurusan Acara, Dato' Ab Jalil Abdullah pada hari Sabtu manakala Pemangku Ketua Unit USPTN Pulau Pinang, En. Hamidi bin Lokman seterusnya menutup kejohanan tersebut.

Sungguhpun pasukan Melaka tidak membawa pulang sebarang pingat, namun masih mempamerkan aksi dan keputusan yang baik bagi pertama kali mewakili negeri Melaka. Diharap atlet negeri Melaka mampu memperbaiki corak pertandingan dan berusaha mencapai kejayaan pada masa akan datang.

Sekian.
Laporan Oleh,
NORAISHAH BTE MOHD JAMIL
PPN Sukan Menembak


No comments:

Post a Comment